Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6001060542   Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
2017-2018   Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/10/2017 - 15/5/2018 (30 hores) de h a h
   INS La Valira
   c. de l'Orri, 66 (La Seu d'Urgell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Tipus activitat   PL25 Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Actualment, és indiscutible la necessitat d’incidir amb més força i dins de la formació del professorat en el foment de metodologies orientades a fomentar un aprenentatge plurilingüe significatiu.
Aquest mirada conforma, però, per als docents un canvi de perspectiva força important, un canvi que s’ha de promoure en el sí dels mateixos centres educatius i a partir de les pròpies experiències a l’aula. Al respecte, des d’aquest assessorament a centre es pretén ajudar el professorat a comprendre què s’amaga darrera dels enfocaments plurilingües i, a partir d’aquí, ampliar la seva pròpia mirada cap a l’ensenyament - aprenentatge de llengües i construir de forma conjunta propostes per a un tractament integrat de llengües al centre.

  
Objectius   . Ajudar els centres a visualitzar la relació existent entre les diferents metodologies didàctiques per a l’ensenyament de les llengües i la seva relació amb els programes o accions del Departament que les despleguen (Aprenentatge Integrat de Llengua i Continguts, Immersió Lingüística, Tractament Integrat de Llengües, Pràctica reflexiva, etc.).
. Formar i/o assessorar els docents per al desenvolupament de de seqüències didàctiques i introduir-los al desenvolupament de projectes de comunicació integrats.
. Impulsar i orientar la cooperació entre els docents de llengua, i entre aquests i els docents de matèria no lingüística per a un ensenyament coherent i rendible dels continguts lingüístics.
  
Continguts   . Plurilingüisme, multilingüisme i competència plurilingüe
Competència lingüística i comunicativa i competència plurilingüe
L’ús de la llengua: ús comunicatiu i ús reflexiu
- Les estratègies de transferència interlingüística i la seva explotació didàctica
- El text com a unitat bàsica de treball a l’aula
. La seqüència didàctica:. Trets específics i criteris per al seu disseny i implantació
Introducció als Projectes de comunicació integrats

  
Observacions   Les dates es concretaran per a cadascun dels centres.
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
 Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els
continguts de l’activitat formativa.
 Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   80% del professorat de llengües del centre com a mínim.
  
E-mail   ssefp_lleida.ensenyament@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent